söndag 6 februari 2011

Duktiga juveler

Nu har vi gjort vår första träningstävling i rallylydnad. Det gick väldigt bra. Bangsi var KUNG idag. Vi åkte i väg vid 9 tiden i morse. Kl 11 var det banbesiktning. Det var en väldigt trevlig tävling. Bra arrangerat. 30 hundar kom till start. Bangsi gick ut som nr 9 och Ludde som nr 18.
Det var verkligen roligt att se Bangsi. Han gick i stort sett felfritt. Han som brukar busa lite annars. Han hade fattat att det var lite allvar nu. Bangsi slutade som delad 2:a med 93 av hundra poäng. GRATTIS Bangsi!!! Man ska ha 70 poäng för att vara godkänd. 15 av hundarna som ställde upp blev godkända.
Ludde fick en lite stressig början eftersom vi ( läs jag )missade starten. Men vi fick starta i alla fall.
Ludde var också riktigt duktig. Slutade som 6:a med 87 poäng. Fick avdrag för att jag hade för stramt koppel och att Ludde nosade lite för mycket ibland. Men i kritiken står att Ludde är en glad hund. Jag trodde vi skulle bli diskade för jag råkade trampa Ludde i slalombanan, men eftersom det inte var avsiktligt blev det inget avdrag. På filmsnutten han ni både höra och se när jag trampar honom.
Nu ska vi anmäla oss till nästa träningstävling som är den 27/2 sedan är det dags för en riktig tävling.
Det blev några bilder och 2 filmsnuttar.

Två lortiga lurvar. Först ut och busa i snön och sedan in och mysa i gruset.

Nu ska Bangsi och Chrissie ge sig iväg.


Se så fint han går Bangsigubben.


Nu är Chrissie och Bangsi ute på banan.

Nu är det min och Luddes tur.

7 kommentarer:

  1. GRATTIS GRATTIS!

    Jätteduktiga och superögonkontakt! Vad koncentrerade de var, jag vet inte om Mulle skulle klara det lika bra. Kanske, kanske anmäler vi oss till nästa tävling.

    Grattis än en gång!

    Helena (med Mulle)

    SvaraRadera
  2. Tack för grattiset. Klart ni ska anmäla er. Superbra träning.

    SvaraRadera
  3. Va skoj det var!! Jag är positivt överraskad av arrangemanget!:-) Vi har bästa brollorna!!!
    Ha en toppenkväll och miljoners tack för idag!

    KRAMISAR

    SvaraRadera
  4. Grattis till det fina resultatet... vilka grabbar & mattar!!
    Ni är så duktiga och jag är så stolt över er.
    Kram kram från oss alla!!

    SvaraRadera
  5. Grattis till erat fina resultat, vi ser fram emot fler tävlingar framöver.
    Kram till bästaste toppenjuvelerna.

    Lidhultarna

    SvaraRadera
  6. Grattis igen till fina framgångar! Det var himla kul att få se er på film! Det ser väldigt kul ut! Borde kanske börja en rallylydnadskurs, vi oxå! Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  7. båda två var riktigt duktiga:) kul att alla runt omkring tycker dom är så fina också <3 kram moa

    SvaraRadera