lördag 2 oktober 2010

Ludvika är fantastiskt

I dag packade jag in Ludde och svampkorgen i bilen och drog iväg. 10 minuters bilresa och 5 minuters promenad och efter en halvtimme var hela svampkorgen överfull med trattisar. Nu är det bara rensningen kvar.
Datorer är också fantastiska. Moa har flyttat till Oslo. Förhoppningsvis tillfälligt. Hon arbetar på H&M. Det blev en stor omställningen för henne. I Mora hade hon 2 minuters väg till jobbet. Nu tar det ca 1 timme.
Det fantastiska med datorer är att nu kan vi Skaypa med varandra och slipper betala dyra telefonräkningar.
Vi önska Moa all lycka i det ny hemlandet.



Hoppas du kommer att trivas i Oslo. Kram från oss alla.


Det här blev skörden i dag. Jag hade kunnat plocka 5 korgar om jag hade haft ork. Men det ska ju rensas också. I kväll blir det mackor med smörstekta kantareller.
Ha en trevlig lördagkväll.















5 kommentarer:

  1. Bra med svampen, det tycker ju jättemycket om....

    SvaraRadera
  2. Lycka till Moa i Oslo!!

    Oj så mycket svamp... då har du haft att göra idag.

    Ha det bra!!

    SvaraRadera
  3. Härligt! Hoppas nu att Moa kommer att trivas och få det bra i Norge!:-)

    Jisses vad med svamp - gott med smörstekt!

    Hur är det, är sonen hemma något imorgon för lite tillklippning?

    Ha en fortsatt skön helg!

    SvaraRadera
  4. Tack :) jag kommer säkert vänja mig med tunnelbanan o storstan, men vi får se hur det går :P åå va gott med svamp !! nu ska nog jag och veronica snart ut och kolla i oslo. Kramar <3

    SvaraRadera
  5. Svampmackor är så himla gott!!! Ska nog plocka fram lite ur frysen som vi kan ta till kvällen!!!
    Du behöver nog inte oroa dej! Trivs inte Moa kan hon ju alltid flytta hem igen! Det är ju inte på andra sidan jordklotet! Och Oslo är en väldigt vacker stad!

    Ha det bra och hälsa Luddis!

    SvaraRadera