söndag 9 januari 2011

Usch och fy för plusgrader.

Nu får man gnälla på vädret igen. Men jag brukar inte gnälla så mycket över kylan, men när det är plus redan i januari tycker jag det är jobbigt. Jag har hellre 15 minus än 2 plus.
Jag har köpt en ny overall till Ludde eftersom han växt ur den gamla. Den är helt suverän när det är kluddsnö. Nu behöver jag bara duscha tassarna. Skönt. Han gillar verkligen att ha den på sig.
Vi tog en lång promenad på morgonen och det var ganska skönt trots plasket.
I går hade Ludde en toppendag. Han fick vara hos favoritfamiljen i Skeppmora. Övriga familjen drog till Stockholm för att hälsa på släkten. Lille Erik fyllde 1 år.
Idag är sista dagen i frihet. I morgon börjar jobbet igen. Jag känner mig inte riktigt utvilad och redo, men det är ju bara 8 veckor till sportlovet!! Det borde vara förbjudet att jobba efter 60.

Visst klär Ludde bra i overall?

Vi träffade en ny kompis idag som vi inte vet namnet på. En äldre dam, men jättesnäll.
Ha en bra söndag alla våra vänner.

7 kommentarer:

  1. Hej!

    Här är Mulle (halvbror till Ludde, pappa Teddy) och Helena! Vi, eller rättare sagt jag, blev väldigt intresserad av Luddes fina overall! Var kan man få tag på en sådan? Kan man ha den även vid regn och slask?
    Sen håller jag med - hellre -15 grader än +2!
    Jag börjar också att jobba i morgon, vi är nog i någon liknande "bransch" ... Mest oroar jag mig för hur tråkigt och ensamt det blir för Mulle, som har varit van vid att ha sällskap länge nu.
    Ha det bra!
    Hälsningar från Helena & Mulle

    SvaraRadera
  2. Usch och fy för att du börjar jobba imorgon! Håller tummar och tår att tiden flyger iväg till sportlovet! Inte illa med en Hurttaoverall till Luddepudden!! Bästa vovven ska ha det bästa, så är det ju:-)
    Tack för att vi fick låna Ludde igår! Ni vet att vi mer än gärna gör om det!!
    Kramisar ifrån Skeppisgänget!

    SvaraRadera
  3. Ja, fy för plusgrader! Här har snön sjunkit ihop massor idag, och det är rena isgatan! Känns nästan bättre om allt smälter bort och sen kan det komma mer snö och några minusgrader istället!!!

    Skickar med massor av pussar till Ludde från Soya!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Mulle och Helena. Roligt att höra från er. Om ni har nån blogg eller hemsida kan ni väl ge mig adressen.
    Overallen har jag köpt på djuraffären i Ludvika. Finns nog på alla djuraffärer. Den är lika bra i regn och slask som i snö. Väl värd pengarna.
    Ha det gott och hör gärna av er.

    SvaraRadera
  5. Jag är väl den enda som gillar dagens väder :-) men jag är ju kärringen mot strömmen ;-).
    Så snygg Ludde-Pudde är i sin nya overall.... men allt klär ju en skönhet.
    Så snabbt din ledighet gått tycker att den nyss började.
    Men 8 veckor går snabbt så snart får du ta igen dig igen.
    Sköt om er allihop så hörs vi någon dag.
    Kramar från släkten i Bärge!!

    SvaraRadera
  6. Hej igen!

    Vilken storlek har Ludde på overallen? Tänkte att jag skulle slippa mäta ...

    Tyvärr har jag inte kommit mig för med att fixa blogg, men jag har fullt sjå med att läsa alla andras bloggar! Det är så kul för hundarna påminner ju så mycket om varann, både till utseende och sätt.

    Helena med Mulle

    SvaraRadera
  7. Hej igen Helena och Mulle.
    Hoppas ni fixar en blogg snart.
    Ludde har storlek 601. 60 är längden över ryggen och 1 är benlängden.

    SvaraRadera