lördag 25 juni 2011

Brorsan kom på besök

Nu har jag tagit över datorn från matte. Alla kan ju se att det är min blogg. Ändå har jag inte fått skriva på jättelänge. Ska man behöva köpa en egen dator, eller???
Idag så kom min älskade brorsa Bangsi på besök. Det är så himla kul att träffa han. Vi busade som sjutton hemma på min gård. Sen skulle dom tvåbenta dricka kaffe och smälla i sej en massa bullar och kakor. Först trodde vi inte att vi skulle få smaka, men som tur var så fick också vi bullar och kaka. Annars hade vi nog ställt till nåt riktigt otrevligt.
När vi hade busat en stund så följde våra hussar med oss ner till sjön så vi fick bada. Det är så roligt å leka i vattnet.
Vet ni va? I morn ska Bangsi va hos oss hela dan. Hans husse och matte skulle visst flytta en massa grejer på hans mattes jobb. Då ska vi busa riktigt mycket.
På lördag säger matte att vi ska på tävling igen. Det blir nog kul. Matte säger att jag blivi så duktig.Vi får väl se hur jag känner på tävlingen. Det bestämmer jag då!!!
På söndag ska vi få komma till mamma och mormor och träffa en massa syskon. Oj, så kul det ska bli. Jag kanske också ska träffa Safir redan på onsdag. Vi ska visst och hälsa på nån tant som heter Carina. Jag vet inte vem det är, men jag hoppas vi får lite gottis där i alla fall.
Nu har matte lovat hjälpa mej och lägga in lite bilder på mej och brorsan. Det har jag inte lärt mej än, men det ska nog inte dröja innan jag kan det också.

Vi börjar alltid med lite brottning när vi träffas.

Kolla Ludde, nu ska dom slafsa i sej bullar och kakor.

Först kramas vi lite, sen äter vi bullar.

Oj, va elaka vi ser ut !!!!

Ibland måste vi vila också.

Visst är han väl för go min brorsa.
Nu ska jag snart ut och nattkissa och sen ska jag lägga mej. Jag måste va pigg när brorsan kommer.

3 kommentarer:

  1. Hej brorsan!! Va skoj att du fått blogga lite igen:-) vilka snygga kort din matte tagit på oss, men vi är väl förvisso alltid snygga! Matte säger att ni är jättesnälla att jag får vara hos er och leka imorgon. Jag med, så jag slipper ha tråkigt och en massa bilåkande. Tror jag testat och busat med mattes tålamod tillräckligt nu va,så jag kanske ska vara snäll och sköta mig på lördag;-) sov gott så ses vi snart! Kramisar å voffelivoff!!

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni har haft en skön midsommar, och fick lite bättre tur med vädret än vad vi hade.
    Dom är så fina ihop dom små bröderna <3

    Kram från lidhultsgänget

    SvaraRadera
  3. Fina, söta och duktiga brorsor... ni är riktiga toppenjuveler.
    Det ska bli riktigt roligt nästa söndag, då blir det bus på hög nivå :-).
    Ha en bra dag idag också och busa MYCKET... kram kram!!!

    SvaraRadera