onsdag 22 juni 2011

Så långt den här veckan......

I måndags kom Moa och Tascha hem och hälsade på. På eftermiddagen åkte vi ut till klubben och träffade Bangsi och Chrissie för lite rallylydnad och en massa bus. Det är roligt att Moa har blivit intresserad och vill träna med Tascha. Tascha är inte Moas hund, men hon får låna henne när hon vill. Både Moa och Tascha är riktigt duktiga.
I går kom Skeppmoraligan hit kl 8 på morgonen för promenad i Källbotten. Tyvärr blev min kamera kvar hemma då. Men vi hade en trevlig och skön promenad. Jag var också en halvmeter från att trampa på en huggorm. Läskigt.
I dag på morgonen tog Tascha, Ludde, Moa och jag en långpromenad. Det var riktigt skönt på morgonen. Vi gick runt vår sjö och vovvarna fick naturligtvis bada också.
Nu på kvällen har Ludde och jag varit på klubben och gjort första provet för guldmärket i Hund i Hand. Det gick väldigt bra. Vi fick 336 av 340 poäng.I höst ska vi göra andra provet. Om vi blir godkända då får vi guldmärket.
Här kommer en liten bildbomb. Håll till godo. Trevlig midsommar till er alla.
 

2 kommentarer:

  1. Skojigt att få hem Moa och Tascha.
    Bildbomber är alltid roligt... det får gärna bli varje dag :-)!!
    Grattis till första provet i HiH 3, klart ni fixar nästa i höst så ni får guldmärket.
    Ha en riktigt skön midsommarhelg!!!

    SvaraRadera
  2. Grattis luddepudde, duktiga ni är!! Nu sitter jag och äter frukost, vid 11.15 startar jag, faktiskt lite nervös.. hörs sen puss och kram, ha en bra midsommar

    SvaraRadera