söndag 1 maj 2011

Tävlingen som inte blev som jag tänkt!

I morse drog Ludde, Anders och jag iväg till Vingåker för vår första riktiga tävling i rallylydnad.
Jag brukar ju alltid skryta om hur duktig Ludde är, och det är han också. Men idag ville han nåt annat. Han gjorde allt som man inte ska göra i en rallybana. Han luktade på varenda skylt. Tittade på allt och alla utom på mig. Han fick för sig att det kliade så då fixade han det också.
Det var faktiskt inte så kul när det står en massa folk och tittar på. Men det har är väl lite av Luddes charm. Han gör lite som han tycker när det passar honom. Han stressar inte ihjäl sig precis. Trots detta så är han ju fortfarande världens bästa Ludde. Men jag kan väl erkänna att han var ganska billig när vi var inne på tävlingsbanan!!
På hemvägen stannade vi till hos Skeppisarna för lite bus.
I kväll ska vi åka till klubben för lite Hund i Hand träning.
Anders filmade oss på tävlingen, men den filmen tänker jag inte lägga in.

Ludde får sig en skopa ovett av brorsan!!!

Utanför Sävstaholms slott. Vackert.

Bästaste Bangsi <3<3

Full fart hos brorsan.

Monstret från Rönnvägen!!

Se vilken fart det är på gamgubben.

Finaste bröderna.

Stans snyggaste killar <3<3
Nu blir det hårdkörning den här veckan för nästa helg är det dags för nästa tävling. Jag får nog tala lite allvar med Ludde Pudde.

6 kommentarer:

  1. Ha ha ha låter som en rolig tävling och nog tycker jag att du kan lägga in filmen.
    Det är väl så att han gått tillbaka till valpstadiet och blivit lite busig ;-).
    Fina bilder som alltid på ursnygga lurvisar.
    Lycka till ikväll på HiH, vi hoppar över det ikväll.
    Ha det bra!!

    SvaraRadera
  2. Haha, jag vill gärna se filmen!!! ;) Det är så underbart med hundarnas charm! Det kommer säkert gå jättebra på nästa tävling! Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Känns lite tröstande att även Ludde har "mänskliga" drag och kan glömma bort vad han ska göra. Tycker det låter mycket bekant! Mulle kan också vara väldigt duktig, men däremellan hittar han andra intressantare saker att pyssla med ...
    Det blir säkert kanonresultat nästa gång!
    Men, som sagt - filmen vore väldigt kul att se!

    Hälsningar

    Helena och Mulle

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder!! Bra att brorsorna kan prata lite allvar ibland;-) På söndag smäller det igen, och då är VI med och kan göra fiasko, så slipper ni:-)
    Ses imorgon för träning!!

    Kramisar

    Och Ludde är världens bästa Ludde oavsett <3

    SvaraRadera
  5. haha ja det är luddes charm <3

    SvaraRadera
  6. Vad då ? Han är väl Ludde! Du vet vad vi sa i bilen hem från Avesta.
    Inte är det "schemmit" heller.Gick allt perfekt alltid så hade vi robotar - det vill inte jag ha.
    Pussa gubben nu och var nöjd.
    Kram Sonja o alla småflickor.

    SvaraRadera