onsdag 24 november 2010

Lite gnäll.....

                                                 


Jag brukar inte gnälla så mycket på bloggen, men nu känner jag att jag har rätt att göra det.
I torsdags var jag och tog bort en tand. Krånglet började redan då. Bedövningen tog inte riktigt och tanden satt stenhårt. En och en halv timme tog det innan tanden var borta. Det var nog mest synd om tandläkaren för hon ville ge upp när hon såg hur ont jag hade. Men jag ville hålla ut så länge som möjligt. Tanden måste ju bort. Till slut fick hon ut den.
Det var dock inte slut med det. Jag fick fruktansvärt ont efteråt. Det blev en infektion. Jag har knappt sovit sedan i torsdags. I måndags fick jag starka värktabletter och dom hjälper så länge dom vara. Jag har gått som i ett töcken sedan dess. Lätt drogad. I dag fick jag i väg igen. Nu fick jag penicillin, så nu tror jag det kommer att bli bättre.


                                                                                          Aaajjjj.
 Med penicillin blir det nog snart bättre. Tyck lite synd om mig.

7 kommentarer:

  1. Men lilla R-M!!! Du har ALL min empati!!!!! Klart du SKA gnälla!! Tycker otroligt synd om dig, för jag vet att tandvärk är bland det värsta som finns! Skönt ändå att du fått starka värktabletter, även om livet varit ett töcken. Hoppas nu att antibiotikan värker...Säg nu inte att du fått Kåvepenin, utan nånting starkare????!!!
    KRYA PÅ DIG KRAMISAR!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Antibiotikan verkar ...ska det ju stå:-D

    SvaraRadera
  3. Usch så jobbigt för dig och du har all anledning att gnälla för det är fruktansvärt jobbigt att ha ont i munnen.
    Håller med Chrissie.... hoppas du fått något annat än Kåvepenin det är då bara "skit".
    Sköt om dig nu så du blir frisk.
    Kram kram från tjejerna och mig!!!

    SvaraRadera
  4. hoppas verkligen det går över nu då :( tycker synd om dig, ja kommer ihåg hur mkt jag klagade när min visdomstand höll på att växa ut, och det är ju inte ens i närheten.. men jag kan avslöja att jag hittat en onepiece till min mamma, är det nån speciell färg du vill ha? köpt en mörkblå men kan byta den om det är så. tog storlek S och det lär väl bli bra va?

    Hoppas du kan sova i natt.. Kramar

    SvaraRadera
  5. Fy då, visst tycker vi synd om dig, hoppas tabletterna hjälper nu.
    När jag drog bort en visdomstand, så levrade sig aldrig blodet, utan jag gick med det och det var vinter och skitkallt, tandläkaren höll på att dö när jag kom tillbaka för att klaga på att det gjorde ont och han såg hur det såg ut......
    Krya på dig ordentligt.

    Lidhultarna

    SvaraRadera
  6. Åh R-M....Vilken dotter du har!!!!!!! Jag har nog önskat mig en onepiece lääääänge. Njut av den!!!:-)
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  7. Det är klart att du får gnälla! Det mår man bättre av ibland! Hoppas det har vänt nu och att du känner dej bra!
    Pussa Luddis från oss!

    SvaraRadera