söndag 28 november 2010

Älgben och snöstorm....

I går kom Chrissie hit med älgben till Ludde. Jag behöver väl inte säga att han blev lycklig.Nu på morgonen har vi tagit en promenad i snöstormen. Jag är kanske lite konstig, men jag gillar även detta väder. Det gäller bara att klä på sig.
I dag är andra dagen utan värktablett, så nu kan jag nog säga att det gett sig med värken. Underbart.
Men det blev inte mycket sömn i natt heller. Sonen var ute och skjutsade sina kompisar som varit på krogen. Kl 3 kom han hem och talade om att han kört på ett rådjur när han var på väg hem från Smedjebacken. Lyckligtvis klarade han och Jonna sig utan några skador alls. Lite darriga var dom allt. Bilen fick lite skador, men det går ju att reparera. Det viktiga är att ingen gör sig illa. Han ringde polisen när han kom hem och dom ville att han skulle märka ut platsen. Rådjuret försvann direkt så vi vet inte hur illa skadat det blev. Jag ville inte att han skulle köra tillbaka själv och märka ut platsen, så det var bara att dra på sig nåt över pyamasen och köra dit.
Här kommer några bilder som får tala för sig själva.















Ha en trevlig första advent.

7 kommentarer:

  1. Vilken tur att det gick bra för Samuel och Jonna, lite plåtskador gör då ingenting.
    Fina bilder som alltid!!!

    SvaraRadera
  2. Håller med Anette! Huvudsaken är att Sonen och flickvännen klarade sig utan skador!!!

    Skönt att tandvärken ger med sig!! Och härliga snöbilder. Ta hand om er allihopa!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ser att det blåser hos er oxå! Men jag gillar oxå detta vädret... som du säger så finns det kläder att ta på sej! Soya älskar oxå att springa ute i snön och ju mer det blåser och viner, desto galnare blir hon...
    Roligt att höra att du känner dej bättre!
    Hoppas ni har en skön första advent!

    SvaraRadera
  4. Jaha, du har man sett Julkortet redan!!! /Eric

    SvaraRadera
  5. Nej, Eric. Det är inte det riktiga julkortet. Du vet ju att vi har två stycken tvåbenta barn också.

    SvaraRadera
  6. Men R-M dom är väl så stora nu så dom kanske är glada om dom slipper vara med på julkortet :-).

    SvaraRadera
  7. nu var det längesen någon uppdaterade bloggen, jag saknar er!! kram moa

    SvaraRadera