söndag 5 december 2010

Finaste postlådan på plats

I dag har vår fina postlåda kommit på plats. Grannpojken har gjort ett eget hus till lådan.
Jag har jobbat några timmar på skolan i dag, så nu överlever jag nästa vecka. Skönt att ha allting klart för mötet med eleverna.
Det här är nog den finaste tiden på året tycker jag. Snö och lagom kallt. Ljus och tomtar överallt.

Så här fint blev det med nya postlådan



Renen och tomtarna på plats. Tomten med lyktan är jag lite stolt över. Har gjort den själv för några år sedan. Som man brukar säga " Den är inte så vacker, men sällsynt "
Ha en trevlig kväll

6 kommentarer:

  1. Vad fint det blev med postlådan!! Snyggaste killen :-) Jag visst är det fint den här tiden och allra helst nu när det är en massa snö också! Julstämning!
    Vad otäckt att tappa bort Ludde som du skrev i förra inlägget :-( Tur att han kom tillbaka snabbt och inte verkar ha blivit skrämd!
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  2. postlådan var jättefin, jag längtar hem nu för det finns ingenstans jag får sån julstämning som jag får när jag är hemma.. sovgott <3

    SvaraRadera
  3. Vad trevligt du fått det! Postlådan är ursnygg. Förresten det är din tomte med så sträck på ryggen!
    Men inte håller jag med att det är bästa årstiden inte-sommar.
    Ha det bra o krama Ludde.

    SvaraRadera
  4. Vad fint, vintrigt och juligt du gjort bloggen:-)Håller med Sonja, inte bästa årstiden, men väl den r e n a s t e ur hundsynpunkt!:-)
    Vad fint det blev med brevlådan!!!!

    Läste ditt förra inlägg, FY vad otäckt!!!! Tur att han klarade sig helskinnad och att snälla tanten förstod allvaret. Lilla Luddepudde!!
    Ta hand om er och hoppas att ni får en bra start på ny vecka!

    KramKram

    SvaraRadera
  5. Fint hus till snygga postlådan!!
    Snygg tomte och den ska du vara stolt och rädd om.
    Håller bara med att det är rent, annars så gillar jag inte vintern!!!
    Ha det bra!!

    SvaraRadera
  6. Den där tomten är ursöt! Hade nåt liknande ett tag, som min morbror gjort till mej, men den hittar jag inte längre! Hur nu en så stor grej kan försvinna...??? Brevlådan är jag lite avis på, skulle vilja ha en med Soya på!!! Ha en fortsatt skön vinter!

    SvaraRadera