torsdag 28 oktober 2010

Friluftsdag

I dag har det varit skoj igen. Jag fick följa med matte på nåt som heter friluftsdag. Det är en dag då mattes barn inte behöver slita i skolan utan får göra nåt kul. Det roligaste var att Bangsi också följde med. Vi gick en jättelång promenad. 15 km sa matte att det var. Bangsi och jag fick vara lösa nästan hela tiden. Ibland fick vi lov att ha kopplet på för det kunde komma bilar. Det var många andra hundar med också. Alla var jättesnälla. Matte sa att det var 48 barn med. Alla var jätteduktiga att gå. När vi hade gått en jättelång stund kom vi fram till ett ställe som luktade hur gott som helst. Vet ni vad vi fick? Jo, hamburgare. Bangsi och jag fick också smaka. Sen gick vi genom skogen hem. Gissa om vi blev lortiga. Husse fick tvätta både Bangsi och mej när vi kom hem. Vi var ganska trötta och la oss och sov direkt. Men bara en liten stund. Sen var det full fart igen.

Nu väntar jag på att Bangsi och hans husse ska komma.


Äntligen har Bangsi kommit.....

Här äter vi hamburgare med mattes barn.

Nu har vi blivit ganska lortiga som ni kan se.

Nu är vi nytvättade och trötta.

Det här är Bangsi och jag med våran nya kompis Dennis. Han är jättesnäll.

Bus i sängen........

Lycka är att få leka med Bangsi

4 kommentarer:

  1. Vad kul ni ser ut att ha! soya blev galen här hemma när jag tittade på filmerna och hörde er skälla!!! Hon hade säkert gärna varit med och lekt! ;0)

    Tur att ni är så snälla grabbar att barnen i skolan inte blir rädda för er!

    SvaraRadera
  2. Åhhhhh, jag fick tårar i ögonen!!!! Vilka härliga bilder och videosnuttar!! Våra älsklingar!!!!:-) Tusen miljoners biljoners tack för att Bangsi fick vara med sin käraste bror idag!!
    KRAM TILL ER ALLIHOPA!!
    <3

    SvaraRadera
  3. Ni har nästan lite för roligt ni ;) men det ska ni ju ha!! jag hade också väldigt gärna gått långpromenad i skogen med er och ätit hamburgare, men istället har jag gått fram o tillbaka i centrala oslo o trängts med tusentals människor i jakt på min halloween dräkt. hittade en men jag ska testa och kanske leta vidare imorn. Sovgott PUSS

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder och filmsnuttar!!
    Bra att vi har hundar som tål både vatten och lort och att de orkar gå långpromenader.
    Ha en skön helg!!

    SvaraRadera