söndag 3 oktober 2010

Ludde skriver

I dag må ni tro att jag varit duktig. Jag har klarat bronsmärket i HIH. Det betyder hund i hand. Konstigt namn. Jag fick 177 av 180 poäng. Bra va? Behöver jag tala om vem som var bäst idag?
( Nu skriker matte att jag ska sluta skryta.) Men vadå- är man bäst så får man väl tala om det.
Det enda jag fick avdrag för var inte mitt fel. Vet ni vad fröknarna hade gjort. Jo, dom hade ställt ut ett stort fat med leverpastej som jag skulle gå förbi utan att smaka. Hur lätt är det? Jag är van att om nån ställer nåt godis på marken så är det mitt. Hur som helst gick det bra ändå. Nu får jag börja träna på silvermärket. Det ska bli kul.
I morgon har vi avslutning på rallylydnadskursen. Då ska vi få gå en bana med en domare. Kanske inte en riktig domare, men vi ska få poäng. Bangsi och jag har blivit lovade att få fortsätta direkt på nästa kurs. Det är hur kul som helst.


Jag var ganska trött när jag kom hem från provet.

Det här är mitt fina märke.
Nu ska jag snart gå och lägga mig för i morrn kommer Bangsi och Neo och ska vara hos mig hela dagen. Det ska bli jättekul. Husse har lovat att vi ska få gå ut i skogen och leka och busa.
God natt alla mina vänner och sov så gott.

2 kommentarer:

  1. Grattis brorsan!!!! Herrejisses vad duktig du är! Klart man ska äta leverpastej när det bjuds. Dumheter att man inte ska få smaka...

    Matte säger åt mig att jag måste gå och lägga mig nu, så jag kommer upp i tid för att komma och leka hos dig imorgon. Åh vad kul vi ska ha!!!

    Puss och skall!

    SvaraRadera
  2. Grattis till brons märket!!!
    Klart att du blev sugen på lite leverpastej ;-).
    Ha det bra!!

    SvaraRadera